72642736-NNEjq

Totalt 23 km Löpning ca 17900m Simning
ca 4400m

Detaljerad beskrivning av banan;

Start vid Hotell rivierastrand.
Första löpsträckan på ca 2000m går västerut. Det finns tre alternativa löpvägar, längs med sandstranden, längs med stigen ovanför sanddyner, eller längs med grusad cykeltig.
Alla tre alternativen leder er fram till Båstad hamn. När man kommer fram till hamnen går det en slip ner till höger. Här går ni i vattnet för att sedan simma runt hela hamnen, ca 800m. och gå upp på Båstads populäraste sandstrand, Skansen badet.

Andra löptsräckan, som är ca 1700 m går längs med en grusad cykelstig. Vid Paulinsbrygga går man i för den andra simsträckan på ca 400m.

Tredje löpsträckan, ca 2400m, fortsätter på den grusade cykelstigen. Efter ca 750 m, kommer man fram till en asfalterad väg. Här svänger man vänster för att efter ca 200 m, med svag lutning uppåt, svänga höger in genom grindarna till Norrvikens trädgård. Man springer genom trädgården med slottet på sin högra sida. När trädgården tar slut springer man igenom grindar, ner för en backe och igenom Norrvikens camping. Här kommer man korsa en trafikerad väg. Var vaksamma! Nu ser man bryggan vid Norrvikens camping där tredje simsträckan startar, en simning på ca 400m.

Fjärde löpsträckan blir förmodligen den snabbaste. Efter 3 e simningen kommer man upp på Kattviksvägen och springer till höger ca 1200 m innan man viker ner vid en gul tegelvilla. Här kommer det finnas vätska samt proviant Här kommer man få en lite stenig nergång i vattnet. Men kunde Richard Gere så klarar ni det. Man simmar sedan mot Kattvik hamn där man går upp på piren, en simning på ca 400 m.

Femte löpsträckan, ca 2500m, blir en enda njutning, Man kommer upp från Kattviks hamn och fortsätter längs Krossarevägen som är en grusväg som sträcker sig längs Bjärehalvöns norrsida. När grusvägen tar slut möts du av Hovs hallar.
Hovs hallar karakteriseras av de branta bergsstupen och av urbergsgnejsen som har bearbetats av havets krafter.
En något svårare löpning över Smygeslätt innan den längsta, 800 m, och tuffaste simningen tar vid. Att runda Bjärehalöns yttersta spets.

Efter loppets längsta och tuffaste simning ska man så upp för urbergets branta stup. En väl upptrampad stig leder er till Hovs hallars stora bilparkering. Ni befinner er nu på ett natura 2000 område. Vilket innebär att inga skyltar kommer visa er vägen!
Vid parkeringen kommer det finnas vätska och proviant. Här tas även mellantider och för de lag som inte passerat kl 14:00 tar tyvärr resan slut! Här sker också växlingen för de som kör stafett. Tänk på att lagets sist tvåmanna lag måste ta sig hit själva. Det är enkelt med bil och det finns en stor bilparkering!
Efter vätska väntar en skön nedförsbake här följer man skåneledens orange-färgande markeringar. Total löpning ca 2700 m.
Vid Norrebrohamn väntar en simning på 300m.

Efter förhoppningsvis en ganska enkel simning fortsätter man med ca 2600 m. löpning längs den organemarkerade skåneleden. Var observanta och följ inte bara deltagarna framför dig!
Området är sk samfäladsmark som ägs gemensamt av bönderna i byn. Här går betesdjur som håller landskapet öppet. Denna typ av löpning blir det hela vägen fram tills Torekov. Växelvis gräs och sten som underlag. En 800m lång simning från Råledshamn till Svarte hallar, Sen ca 1800 m löpning innan den näst sista simningen på ca 200 m.

Den sista löpsträckan på ca 900m leder er genom det gamla fiskeläget Torekovs kullerstensgränder. Igenom byn mot Yddrehall, där naturen givit oss en perfekt badplats.
Ifrån Yddrehall har man sedan bara upploppet ca 300 m simning mot den berömda "morgonbryggan" där bl.a. Solsidan filmen spelades in förra sommaren.