72642736-NNEjq

Inför ditt lopp

Träna inför ditt lopp

Under varje torsdag i juli kommer vi att köra delar av banan tillsammans i en grupp.  Samling kl 18.00, var  vi samlas beror på vilken del av banan vi kommer köra. För mer info maila info@torekovswimrun.se eller följ oss på Facebook.

Barn- och ungdomsträning
Vi kommer  ha träningstillfällen för barn och ungdomar att prova på vår barn- och ungdomsbana!
Varje torsdag i juli med start kl 17.00. Samling vid morgonbryggan! 
Anmälan; info@torekovswimrun.se
 Träningen är kostnadsfri, tack vare stöd från Lindab

 

Att tänka på: Simning i öppet vatten skiljer sig från bassäng. Förebered dig väl inför din start! Självklart måste du kunna simma, och klarar du 1 500 meter bröstsim är du utan tvekan redo för ett swimrun. Men kan du crawla underlättar det mycket. Många blir avskräckta av simsträckorna, men man bör ha i åtanke att våtdräkten och eventuella flythjälpmedel ger dig otroligt mycket flytkraft jämfört med vanliga badkläder. 

 

Det finns inga fastslagna regler för sporten Swimrun. De varierar från lopp till lopp, men det finns några ofta förekommande regler. Dels tävlar man oftast i par eller i ett lag, för att öka säkerheten på framförallt simsträckorna. Varje lag som deltar måste hålla ihop och får aldrig vara längre än 10-15 meter ifrån varandra. En vanlig regel brukar också vara att all utrustning som man startar loppet med också måste vara med när man korsar mållinjen, du kan alltså inte starta loppet med ett par simfötter och sedan slänga dem halvvägs. En självklar regel är också att man hjälper andra deltagare om någon är skadad. Att bära våtdräkt som täcker axlarna och går ned till knät är ofta ett krav. Nu finns det många våtdräkter som är framtagna speciellt för swimrun. 
http://www.olanderswim.se/sok/swimrun